Friday, September 3, 2010

Sejarah hitam sepanjang Ramadhan yg ku lalui

Assalamualaikum & Salam 1Malaysia....

Baheklah, kisah yg diceritakan ini benar2 berlaku semalam, di mana aku diuji dengan kesabaran yg amat tinggi semalam. Alkisahnya berla apabila aku balik kerja kul6.30pm, Terus gerak ke Queensbaymall untuk mengambil cermin mata baru aku yg dikhabarkan sudah siap sehari yg lalu... So, berkobar2lah kanzz nak amik ni, yelah..nak pakai time raya nanti.. Ape terjadi? sehari sebelumnya, tokey tu gtau leh byr ansur2 & cermin mata siap esokk..!! So, oklah kannnz, aku terus setuju utk buat yg rm400 punya coz byr ansur2..bukan tak mampu, tp bulan ni mmg tgh kering sgt2....!! Aleh2, die tak kasi aku amik...kekdahnyer aku kena byr semua dulu baki baru leh amik cermin mata...What the helllllll....!!!~ Mamposslahhhh ngko kamnnnz..... Aku balik dgn perasaan kecewa n menyesal....

Sebaik aku balik naik motor di kawasan nak ke Paya Terubong, Satu tragedi dah berlaku lg iaitu aku terlanggar belakang sebuah kereta wira, milik org cina....So, aku ngakulah aku yg salah kannnnzz... yg kejissnya tu kannnnz...boleh die minta kat aku rm800....!!! Bodoh kannnnzz... dalam keadaan panik n kelam kabut tu, aku tel kakak aku yg Insp Polis kat KL tu utk minta pendapat.... So, die suruh aku wat report jerkk...So, kena samanlah aku kannnnzz...Aku pasrahhhhh...!!!~

Pengajaran yg aku dapat ialah, len kali jangan nak verangannnz sajorkkk..!!!~ Aku pelik dgn org2 di Penang ni.... Yelah, aku tercampak semalam... boleh diorunk hon2 kete plak..bukan nak tolong aku... aku gegehkan jugak angkat motor n barang2 aku kat jalan tu sendirian...inikah sikap masyarakat kita....Aku betul2 kecewa dan terkejut dgn perikemanusiaan yg ditunjukkkan masyarakat Pulau Pinang.... Masih belum sedar lagi ttg tanggungjawab sesama manusia.... terutama org bukan islam.... langsung xde perasaan belas kasihan n ingin menolong... apakan pula nak tolong org yg dalam kesusahan....!! Menyesal aku duk Penang...............

Akhir kata... Aku ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri dan Maff Zahir & Batin dariku..........

1 comment:

Anonymous said...

sabo je la..